2018. május 17., csütörtök

TERV - Marrakes

Elindult a visszaszámlálás...

MARRÁKES  TERV

1.nap  érkezés: 16:15 (foglalási szám: ETS3NZ és LPH9YL Ryanair)
Repülőtér: MENARA
A reptérről transzferrel megyünk a szállásra

A szállást előző nap e-mailben kell tájékoztatni a járatszámról, pontos érkezésről, a személyek számáról és küldik a transzfert, aminek ára 200 dirham(5 600 Ft) lesz.

A szállás: Ryad Laarouss 46 Derb El Guezza, 40000 Marrákes
A riád arabul kertet jelent. A riád jellegzetesen egy nyitott középső udvar körül épül – így a mi szállásunk is. A középső udvarban egy kis medence is található, körülötte asztalok székek pihenésre. A szobák kicsik, egyszerűek. A tetőn napozó terasz van.

Este a főtérre – Jemaa el-Fnaa (Dzsema el Fna) érdemes csak elmennünk, ahol feltételezhetően a hatalmas nyüzsgést csodálhatjuk meg. A tér nappal végeláthatatlan bazárok sokasága, kígyóbűvölőkkel, mutatványosokkal, estére viszont egy hatalmas étteremmé alakul át, ahol minden különlegesség megtalálható.

A közelben lévő Koutoubia-mecsetet még esti kivilágításban csodálhatjuk meg – a könyvkereskedők mecsetének is hívják - , ahová bemenni csak igazhitüeknek lehet. Marokkó legnagyobb mecsetje. A minaret 77 m magas. Építése az 1100-a évek végén fejeződött be  a berber Almohad Yaqub al-Mansur kalifa uralkodása alatt.

2. nap

A piros a történelmi útvonal,

a zöld pedig főként a kertek.

Bármelyik megállónál fel és le lehet szállni. Első alkalommal a megvásárolt utalványt jegyre cserélik és ettől az időponttól számít a 48 óra. A buszokon 8 nyelvű idegenvezetés van – fülhallgatót az első felszálláskor adnak. A szállásunkhoz legközelebbi megállója a 15.  ehhez 1,4 km-t kell sétálnunk. Közben a titkok kertjét és a Mouassine szökőkutat is meg tudjuk nézni.

Royal Theater (Királyi színház) (3. megálló)

A Királyi Színház a város legfontosabb metróállomásának elején található a VI. Mohamed sugárúton. Ez egy lenyűgöző épület, amelyet Charles Boccara építész tervezett a 90-es évek végén. Ennek az operának az építészetét ősi Olaszország, a keleti hagyomány és a hispán kultúra ihlette.

A 5. megálló a Menara Mall – ami tulajdonképpen egy modern bevásárlóközpont több száz üzlettel, étteremmel, kávézóval…. stb.

A 6. megálló a Menara kertek (belépő nincs) – 6. megálló

A 14. megálló környékén a legtöbb a látnivaló - Palais de Bahia1866-ban kezdték építeni Si Moussa nagyvezír uralkodása alatt, aki szolgából a szultán jobbkeze lett. Halála után fia, Bou Ahmed nagyvezír kibővítette, átépítette. A bahia szó jelentése szépség. A palotát látnunk kell…. (belépő: 10 dirham – 270 Ft) Ben Youssef medresz (belépő: 10 dirham – 270 Ft) 1565-ben épült muzulmán iskola, 130 tanteremmel, mely  900 diák befogadására alkalmas. Abdallah al-Ghalib szultán építtette, Marokkó legnagyobb iskolája. El Badii palace (belépő: 20 dirham) A 16. század végén épült Ahmed al-Mansour szultán építette a portugálok elleni győzelem emlékére „3 királyok csatája”-ként is emlegetik. A romok mellett hihetetlen, hogy ez egy 300 szobás palota volt a legdrágább kelmékkel, arannyal díszítve.

Dar si Said múzeum:  (belépő: 20 dirham – 540 Ft)

A múzeumi belépők igen olcsók, így nem érdemes semmit sem kihagynunk. Ami belefér az időbe, azt érdemes bellülről is megnézni.

3. nap a zöld útvonal megállói:

Majorelle kert és galéria (13. megálló)
Tulajdonképpen ez az utolsó megálló, de a szállásunkhoz a legközelebbi, úgyhogy a mi túra útvonalunk innen indul.

Jardin Majorelle
Jardin Majorelle több mint egy galéria - mind a kert, mind pedig az épület önmagukban művészeti alkotások, nem beszélve a Berber Kultúra Múzeumáról, amelyet a helyszínen is elhelyezett. A francia festő, Jacques Majorelle 1917-ben érkezett Marrakechbe, 1923-ban kezdett építeni egy tájfenntartó házat. Botanikusok és építészek segítségével egzotikus virágokkal teli kertet épített, és csodálatos villát épített fel, inspirált az Art Decoés a mór hatása keverékében, merészen állva élénk kék színben. A terület 12 hektárra terjed ki, és 1980-ban Yves Saint-Laurent otthona lett - 2008-ban Majorelle-ben elszórt hamvait találta. Szökőkutak, medencék, szobrok, plakátok galériája Saint-Laurent és a Berber Kultúra Múzeuma a kiterjedt alapon.

Matisse Művészeti Galéria

A híres francia festő Henri Matisse 1912-ben érkezett Marokkóba, és sok hónapig maradt, több mint 20 vásznat dolgozott a látogatása során. Matisse Művészeti Galéria1999-ben nyílt meg Marrakechben, és egy csodálatos régi villában található, amelyet egy kis mellékutcában talál. A galéria ideális platformot biztosít a marokkói művészek és a nemzetközi művészek különböző művészi médiumokban való közreműködéséhez. A Galéria mind új tehetséggel és megalapozott figurákkal gazdagodott, emlékezetesen az ókori kalligráfia művészetének gyakorlóival, köztük Nouredine Chaterrel és Daifallah-val.A Galéria feladata továbbá a monokráfiák és a katalógusok megőrzése és megteremtése, amelyek tovább népszerűsítik a marokkói művészeti jelenetet. (bocs a google fordításért – de nem fogalmazom át az egészet)
Ahogy elnéztem, Marrakesben rengeteg művészeti galéria van, főként modernek. A Majorellét mindenképp meg kell néznünk, hiszen az egy teljes komplexum. A többiből, ha lesz időnk, akkor majd csemegézünk.

A 4. napon a tevegelő túrán következik. Jönnek értünk a szállásra, majd a kiindulópontra szállítanak bennünket. Tevegelés közben egy berber kunyhót nézhetünk meg, ahol a jellegzetes menta teájukat fogják nekünk felszolgálni.

Szóval, ezek a nagy tervek. Majd meglátom, hogy mennyi az, amit sikerül megvalósítanunk.

1. Már lázas vagyok a készülődéstől. Kis bőrönd, mit hova, mennyit... Elolvastam, néztem a látnivalókról készült tervet, hajaj. Megyünk, megyünk, megyünk!

Verona 2024

A korábbi évekhez hasonlóan reggel összeszedtem a társaságot, ötkor már neki is vágtunk az útnak. Útitársaim: Léda, Gabi és Ildikó. Az útvo...